Olay yeni değil de biz ancak yazabiliyoruz baştan belirtelim bu durumu. Medyadaki her kapışmadan bir şekilde izleyici, tüketici kârlı çıkıyor. En azından İtalya'da yaşanılanlar bu dediğimizi doğrular nitelikte. Silvio Berlusconi'nin sahibi olduğu Mediaset grubu pay tv ücretlerinde indirime gidince, Rupert Murdoch'ın Sky İtaliası da karşı atak yapmak durumunda kalıverdi.
Serie A ve Şampiyonlar Ligi olmak üzere çok sayıda yayının hakkına sahip olan Sky Italia, abonelik bedelinde geçtiğimiz yıla göre yüzde 25'lik bir indirime gitti ve aylık aboneliği 29 avroya düşürdü. Böylece Mediaset'in abonelerine sunmuş olduğu ücretten hizmet vermeye başladı Murdoch'un yayın kuruluşu. Son birkaç yıldır abone sayısında düşüş yaşayan Sky Italia, belki de Mediasetle girdiği bu çekişmenin sonucu olarak abone sayısında artış görebilecek.
Mediaset açısından ise işler tolunda görünüyor. Sadece geçen yıl abone sayısını 800 bin kişi arttıran ve 4 milyon 200 bin toplam aboneye ulaşan Berlusconi'nin yüzü gülüyor olsa gerek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder