5 Ekim 2009 Pazartesi

coca cola'dan buraya kadar...


Sponsor dediğimiz ve mâli gücüyle sporun içerisindeki her türlü aktörü destekleyen şirketlerin olmazsa olmaz bir hal alması günümüz spor "endüstrisi"nin gerçeklerinden biri.
Bugün her kulübün ya da kuruluşun en önemli destekçisi bir şirket. Aynı durum ligler içerisinde geçerli. Ekonomik konjonktörün güzel gittiği dönemlerde paralar akarken, ekonomik daralma dönemlerinde her sektörde olduğu gibi sponsorlardan gelen paralarda da bir azalma oluyor. Şirketler sponsor olacakları alanları daha ince eleyip sık dokuyorlar.
Spor dünyasına olan desteğini azaltan şirketlerin arasına Coca Cola da katıldı. Şirket 2004 yılında Nationwide'ın bırakmasının ardından "English Football League"e sponsor olmuştu. 2004'te imzalanan 3 yıllık sözleşmenin sonuçlarından memnun kalınmış ve 18 milyon £ karşılığında söz konusu anlaşma 3 yıl daha uzatılmıştı.
Atlanta merkezli şirket The FA ile yapılan 6 yıllık sözleşmenin 2009-2010 sezonunda bitmesinin ardından yenilenmeyeceğini açıkladı. Coca Cola ligden olan desteğini çekse de Wayne Rooney, Wembley Stadyumu, Dünya Kupası ve Avrupa Şampiyonasına olan sponsorlukları devam ediyor.
Lig yönetimi de Coca Cola'nın kararının ardından iki şirketle sponsorluk için görüştüğünü açıkladı. Amerikalı şirketin verdiği parayı bulamasa da lig yönetiminin ligin isim haklarını eninde sonunda birilerine satacağı kesin gibi.

Hiç yorum yok: