13 Ağustos 2008 Çarşamba

"dünya yıldızı" guroviç

Galatasaray, Milan Guroviç ile anlaşarak sezonun en iyi transferlerinden birini yaptı. Guroviç bundan 5-6 yıl öncesine kadar maça takılmak istediğinde bir takıma maç kazandırabilecek özelliğe sahipti. Bugün 32 yaşında doğal olarak bazı özellikleriniş kaybetse de hâlâ iyi bir şutör. Guroviç'in sporcu kimliği yanında siyasi kimliği de her gittiği ülkede ön plana çıkıyor. Galatasaray'a transfer olduğunun açıklanmasının ardından bu yönüyle ilgili yazılar, haberler yayınlandı. Bu haberler üzerine de dün kulübün resmi sitesinde basketbol şubesinden sorunlu yönetici Ahmet Dedehayır'ın bir demeci yayınlanmış. Ben demeci bugün gördüm. İçerikten ziyade bir noktaya takıldım. Dedehayır, Guroviç'i bir "dünya yıldızı" olarak nitelendirmiş. Hani Guroviç'in geçmişinde böyle bir unvan olsa anlayacağım. Galatasaray'ın yaptığı büyük iş kabul ediyorum. Ama Guroviç'i dünya yıldızı olarak nitelendirirsek Kobe Braynt'ı ve diğer süper yıldızları geçiyorum Carlos Navarro, Sarunas Jasikevicus, Theodolos Papaloukas gibi oyunları ne sınıfına koyacağız? Onlar için de "gezegen dışı yıldız" sınıflandırmasına gitmek gerek herhalde. Guroviç'in geriye dönüp de kariyerine baktığımızda bir Euroleague şampiyonluğu bile bulunmuyor. Oyununun devamlılığından da söz etmek mümkün değil. Tamam, Milan Guroviç iyi bir şutör ve normalin üzerinde de bir basketbolcu. Ama dünya yıldızı değil. İllaki birşeyleri zorlayıp, tuhaf durumlara düşmek mi gerekiyor...

Hiç yorum yok: