Herhalde Formula 1 tarihinin sayılı yarışları arasına geçecek iki yarışı arka arkaya izleme şansına sahip olduk bu sezon. Önce İtalya Grand Prix'i, ardından da Singapur. Bu kadar atraksiyonun bir arada olacağını bir yarışı 40 yılda bir görürüz herhalde. Üstelik tüm bunları Formula 1 tarihinin ilk gece yarışında olması. Uzak ara yarışı kazanacak izlenimi veren Felipe Massa'nın pit stopta yaşadığı tuhaf sorun, Rosberg'in 10 saniye pit cezası almasaydı belki de kazanacağı yarış, Nelson Piquet Jr.'un Renault'nun takım emri çıksa olmayacak bir zamanlamayla kaza yapması. 1 saat 45 dakika içerisinde bu kadar heyecanı insan zor kaldırıyor. Fernando Alonso'ya mucize gerekiyordu, takım arkadaşı mucizeyi gerçekleştirdi. Aslına İspanyolun hakkıydı yarış, antrenman ve sıralama turlarının ilk etabında gösterdiği performansa yazık olacaktı podyuma çıkamasaydı. Yine Williams'ın yıllar sonra podyumda görmek de insanı keyiflendiriyordu. Bu arada her takımın pitinde çalışmak zor olsa gerek ama Ferrari'nin ki ekstradan insanı kasıyor olsa gerek. Schumacher zamanında bir pit görevlisinin ayağı ezilmişti yanlış hatırlamıyorsam, bu sefer neredeyse bir kişi ölecekti. Ferrari bu yaşanılanların ardından bir önlem alır herhalde. Hem yarıştan puan alamadılar hem de bir çalışanlarını kaybediyorlardı, ciddi bir sorun.
Nasıl olur bilmiyorum ama Ferrari ve McLaren'in mücadelesine daha çok takım girmeli. En azından bunun için çalışılmalı. Yoksa sadece iki büyüğün çekiştiği iğrenç yarışlarla dolu bir sezonu kimse izlemek istemeyecektir. 1990'lı yıllarda olduğu gibi Willliams, Benetton, Ferrari ve McLaren'in dönemsel şahlanışları zevkli kılıyordu Formula - 1'i.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder