Küresel ekomik kriz hadisesinde şirketlerin en fazla ve en hızlı kısıntıya gittiği kalemlerinden bir tanesi sponsorluklar için ayrılan bütçeler. Temsil misal Sony, Hyundai A-League takımlarından Wellington Phoenix'in ana sponsorluğunda çekilde geçtiğimiz hafta. Spora yatırım yapan şirketlerden McDonalds, 2009 sponsorluk bütçesinden herhangi bir küçülmeye gitmeyeceğini açıklamış. Fakat bütçeyi küçültmüyoruz deyip eklemişler paraları daha odaklanarak ve verimli kullanacağız. Bunu da yeni model olarak değerlendirmişler. Modelin nasıl işleyeceğini yıl içinde daha iyi anlayacağız. Verile 2007'de McDonalds'ın sportif etkinlikler için harcadığı paranın 125 ile 130 milyon dolar arasında, yani hatırı sayılır bir miktarda olduğunu gösteriyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder