Sporting Intelligence'in çalışmasına göre Premier League takımları'nın forma reklamı anlaşmalarından elde edeceği gelir bu sezon 100 milyon sterlini bulacak. Bu da, geçtiğimiz yıl Bundesliga'nın elinde olan forma reklamlarından en fazla gelir elde eden lig unvanının Premier League'e geçmesi anlamına geliyor.
Bu sezon ligdeki 20 kulübün forma reklamı gelirlerinin toplamı 99 milyon 750 bin sterlin. Bu meblağ geçen sezon ise 71 milyon 800 bin sterlindi.
Geçen yıla göre kaydedilen artışta Manchester United ve Liverpool'un imzaladıkları reklam forması anlaşmalarının payı büyük. Manchester United, AIG ile yıllık 14 milyon sterlinlik forma anlaşmasının sona ermesinin ardından, AON ile yıllık 20 milyon sterlinlik yeni bir anlaşmaya imza attı.
Liverpool da Carlsberg ile yıllardır süren işbirliğini sona erdirerek Standard Chartered ile anlaştı. Dört yıllık anlaşmanın sonucunda Liverpool'un yıllık kazancı Manchester United gibi 20 milyon sterlin.
Yeni reklam forması anlaşmasına imza atan ekiplerden biri de Tottenham. Londra temsilcisi Autonomy ile yıllık 10 milyon sterlinden anlaştı.
Premier League'in bütün takımları Manchester United ya da Liverpool gibi şanslı olamıyor ve büyük rakamlara forma reklamlarına imza atamıyor. Bu sezon tekrar Premier League'e geri dönen West Bromwich Albion'ın Homeserve ile yaptığı anlaşmanın değeri yıllık 750 bin sterlin. Wolverhampton Wonderers da forna reklamı karşılığında 400 bin sterlin gelir elde ediyor.
Premier League'de bu sezon mücadele edecek 20 kulüpten sekizi ise yeni bir forma reklamı anlaşmasına imza atmadı. Bu kulüpler içerisinde West Ham, Everton ve Birmingham da bulunuyor.
Forma reklam anlaşmaları sonucunda elde edilen gelirler kulüplerin toplam gelirlerinin yüzde 2'si ile yüzde 10'unu oluşturuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder