15 Nisan 2008 Salı

lale festivali neyimize...

İstanbullular olarak bu yıl 3. kez müşerref oluyormuşuz "Lale Festivaliyle". Toplam 12 milyon lale dikilmiş şehrin her tarafına. Hani buna itirazımız yok madem lale dikiliyor eyvallah. Anlayamadığım birkaç konu var yalnızca. Bu lalelerin dikileceği yerleri kim belirliyor örneğin? Boğaziçi Köprüsü'nden geçerken her iki yakanın köprü çıkışında tuhaf mevikilerde çok sayıda düzene laleye görmek mümkün. Hani dikeceksen o laleleri git parklarda dik niye yolun kenarında anlamı olmayan bir yere dikiliyor o kadar lale? Bizim evin karşısındaki parkı inceledim bu haftasonu vallahi dikilmiş bir lale bile göremedim. Ama Zincirlukuyu'da bir yol kenarında dikilmiş laleler duruyor. Daha doğrusu durmaya çalışıyor. İki adım daha fazla adım atmaya üşenen yurdum insanı da o laleleri ezmeyi bir görev bilerek, istifini bozmadan yürüyebiliyor. Allah aşkına bu kadar umursamaz! insanların yaşadığı bir şehir laleleri ne kadar hak ediyor? Hadi hak ediyor diyelim, o laleler daha uygun yerlere dikilse bir yerimizden bir şey mi eksilir? Öylesine boş bir post oldu ya, hadi neyse...

Hiç yorum yok: