17 Nisan 2008 Perşembe

3 dilde futbol

RKG, bizim derginin bloguna yazmış. Üşendim yazmaya, onun postunu aynen alıp koyuyorum;
80'lerin sonu 90'ların başında sarı plastik ciltli Langenscheidt sözlüklerini bu memlekette kullanmamış çok fazla "ortaokul" öğrencisi yoktur herhalde. En azından ben bol bol kullandım. Sinir bozucu Almanca derslerini hatırlatıyor bana.
Ama bu sefer cok faydalı bir iş yaptı Langenscheidt: 3 dilli bir futbol sözlüğü. Resmi örgütlerin kullandığı ve günlük futbol jargonunda bulunan 1800 terimi içeriyor. İlgilenenler gerekli bilgiyi hem UEFA'daki ilgili haberden hem de yayıncının sitesinden bulabilir.
Türkiye'den sözlüğü satın almak isteyenler ise Almanya, İsviçre ve Avusturya'dan bir tanıdık bulamayacaklarsa Türkiye'deki 3 adresten birine gelmesini bekleyecekler. Amazon'a henüz düşmedi. İsterseniz bir liste yapıp İstiklal'in sonundaki Türkçe - Almanca kitabevine bir dilekçe sunalım.

Hiç yorum yok: