2 Şubat 2009 Pazartesi

muazzam!

Herhalde üşenip kalkmassam sonra da bu maçın yorumlarını okusaydım çok üzülürdüm. Sadece son çeyreği 10 maça bedel muzzam bir Super Bowl izledik. Maçtan önce herkesin beklediğiydi Pittsburgh Steelers'ın kazanması. Beklenilen oldu fakat çok farklı bir senaryo ile. 55 dakika hiç birşey yapmayan ve "olum sen adam değilsin" demeye hazırlandığım Ben Roethlisberger, takımına mükemmel bir son 5 dakika oynatarak beni mahçup etti. Lâkin bana göre maçın adamıdır Kurt Warner ve Larry Fitzgerald. Acaba 3 yıl sonra ilk defa devreyi pas alıp da koşmadan mı tamamlayacak diyecek olduk, anında cevap verdi Fiztgerald. Gerçi onun oyuna damgasını 4. çeyrekte gördük. ilk 3 çeyrek boyunca Steelers savunması iyi konstantre olmuştu Fitzgerald'a. Fakat o üzerindeki baskının kaybolduğpu ilk anda muzzam bir 50 yardlık koşuyla neredeyse şampiyonluğu getiriyordu Cardinals'a. Kurt Warner da bütün olumsuzluklara karşın moralini bozmadı. Oyunu sonuna kadar getirdi. Cardinals'ın Steeleers'ın neredeyse 2 katı kadar yard katetmesinde onun attığı yerinde pasların rolü yadsınamazdı. Geçi bu iki performans Super Bowl'u Arizona'ya getirmeye yetmedi. Maçın geneli için şunu söylemek mümkündür Steelers kazanmadı, Cardinals maçı hediye etti. ilk yarıyı 14-10 Cardinals önde kapatır dediğimiz anda touch down'a 1 yard kala kaptırılan top ve James Harrison'ın muazzam 100 yardlık koşusu sonrası maç 20-7'ye geldiğinde fazla ümidim kalmamıştı. Bu arada Harrison'ın koşunusun Super Bowl tarihindeki en uzun oyun koşusu olduğunu söylemekte fayda var.
Cardinals'ın aldığı cezalar da maçı etkileyen faktörlerden bir tanesiydi. Maç boyunca 106 yard ceza alan Arizona, bu alanda Super Bowl tarihinde üçüncü sırayı almayı başardı. Rekorlar filan derken 1988'den beri 11 farkla önde başladığı son çeyreklerden sadece bir tanesinden yenik ayrılmış ibaresini görünce ekranda Cardinals'ın işinin Allah'a kaldığını düşünmüştüm. Fakat sezonun en iyi oyuna geri dönüş yapan takımının neden onlar olduğunu anladık. Geri dönmekle kalmadılar neredeyse ezdiler. Maç boyunca Pittsburgh savunması ve hücumu adına aklımda kalan pozitif noktalar, Arziona'nın yarısı bile etmiyor.
Super Bowl'u Steelers kazansa da benim aklımda Cardinals'ın özellikle son çeyrekteki muazzam performansı aklımda kalacaktır.

Hiç yorum yok: