17 Temmuz 2008 Perşembe

tour'un gündemi doping...

9. etapta yaptığı o mükemmel atağı izlerken çok heyecanlamış, kendi kendime "vay be, helal olsun adama" demiştim. Arkadaşın o tırmanma da yaptığı atağın hüneri kendisinden değil, dopingten kaynaklanıyormuş. Hayal kırıklığına uğradım. Özellikle geçtiğimiz yıl yaşanılan doping skandallarından sonta bu yıl ki Tour'un daha sakin geçmesi bekliyordum. Fakat bombalar peşisıra patladı. Önce iki İspanyol, bu sabah da Ricardo Ricco. Bisiklet dünyasının en yetenekli genç isimlerinden biriydi Ricco. Üstelik sarı mayo içinde iddialı konumdaydı. Bu hareketinin bedelini uzun süre ödemek zorunda kalacak. Ricco'yu geçtim Saunier-Duval'a üzüldüm. İspanyol takım Tour öncesinde yapılan anlaşmaya karşın -doping skandallarına karışan bisikletçilerin takımları ihraç edilmeyecekti- Tour'dan çekilme kararı aldı. Gerçi Ricco'nun dereceleri ve sonuçları iptal edileceğinden İspanyol takımın şansı da kalmayacaktı. Tour'un ortasına geldik, bundan sonra her sürprize açık olmak gerekiyor. Haftabaşında dopingin d'sinden bahsedilmezken, haftanın sonunda Tour'un gündem maddesi doping oldu. Yeri gelmişken Fransa Anti-Doping Ajansı'nı da kutlamak gerek, Tour'a gerçekten iyi hazırlanmışlar. Yakalanması zor olan epo maddedisini bile tespit ettiler. Artık doping için farklı yollar denemek isteyenler çıkacağını zannetmiyorum.

Fotoğraf: Bas Czerwinski-AP

Hiç yorum yok: